NN07 ansætter per 1. april 2018 Virgil Nicholas som PR- og kommunikationsansvarlig.
Virgil Nicholas er ikke et nyt navn i den danske modebranche. I 2008 startede han den første selvstændige livsstilsblog for mænd i Danmark, og han har siden da gjort karriere på Euroman.dk, udgjort en del af grundlæggerteamet bag tøjmærket Les Deux, og gennem de seneste fire år har han drevet eget kreativt bureau side om side med sit virke som meningsdanner.
Udnævnelsen følger efter andre ny-udnævnelser hos NN07 tidligere i år. I januar 2018 offentligjorde virksomheden, at Christopher Bastin blev ny kreativ direktør og Jonas Bach global kommerciel direktør.
Det er det svensk-danske mærkes ambition at få endnu større international markedsandel. Som et led i NN07s ekspansionsplaner skal Virgil Nicholas gennem sin erfaring og sit netværk bistå med udbredelsen af brandkendskabet på internationalt plan. En opgave han ikke tager let på:
– Jeg har alle dage beundret NN07. Mærket indtog den nordiske herretøjs-scene med 240 kilometer i timen, og så sig aldrig tilbage. Tro mod deres værdier og med et målrettet fokus på produkt og kvalitet har de sikret NN07 omfattende markedsandele uden overvældende brug af kommunikative virkemidler. Det er derfor med ydmygt sind og stor respekt, at jeg går til værks, siger Virgil Nicholas, der kommer til at arbejde tæt sammen med virksomhedens kreative direktør. Et makkerskab, der ikke er helt fremmed, da de to kender hinanden fra deres fælles tid hos GANT.
– Virgil mødte jeg i min tid hos GANT, hvor han havde ansvar for udbredelsen af GANT Rugger på det danske marked. Hans iver, begejstring og smag taler for sig selv, hvorfor jeg ser frem til at få ham med ombord på den rejse vi er på med NN07, kommenterer Christopher Bastin.
Virgil Nicholas