NU udvider sin internationale udgave, og oplaget vil fremover stige fra 8.000 til 10.000 eksemplarer, der distribueres til mode,- interiør- og livsstilsbutikker i hele Europa. En del af distributionen vil foregå fra udvalgte fagmesser.
Teksten i NU International er engelsk.
Indholdsmæssigt vil der være fokus på nyheder fra danske brands inden for tøj, sko, accessories, interiør, lifestyle og design – kort sagt hele den danske livsstilsverden. At NU International omhandler både mode og interiør reflekterer udviklingen i retailbranchen, hvor vi ser flere og flere nye, spændende butikskoncepter med et sortiment, der er sammensat efter stil og udtryk med produkter fra flere relaterede brancher. Livsstilsbrancherne henter inspiration hos hinanden, og brancheglidningen tiltager.
Den øgede satsning på det internationale marked sker som en afspejling af udviklingen, hvor flere og flere danske mærker i sin markedsføring satser på eksport og øget afsætning i såvel det øvrige Norden som i resten af Europa.
– Vi ser desuden en tydelig tendens til, at danske messer ønsker at profilere sig internationalt og tiltrække indkøbere fra udlandet – og danske messer vil derfor også være repræsenteret i NU International side om side med store internationale messeaktører som Premium Group, Formex og Panorama, siger udgiver og chefredaktør Helle Mathiesen fra Mathiesen Media.
I forbindelse med satsningen på NU International, har vi valgt at indstille udgivelsen af den halvårlige udgave af NU, der hidtil er udkommet i forbindelse med Formland-messen.
– Vi takker for opbakningen fra annoncører og MCH Messecenter Herning, men må konstatere, at der er en stærkt voksende interesse fra Formlands udstillere for at markedsføre sig internationalt og tidligere i sæsonen. Det behov imødekommer vi med NU International, som udkommer halvårligt i slutningen af juni/december som sæsonåbner. Magasinet formidler inspiration til de mange internationale indkøbere, der har interesse i dansk mode og danske livsstilsprodukter. Det tidlige udgivelsestidspunkt harmonerer med, at vi kan bringe optakter til de førende internationale messer, hvor danske mode- og livsstilsproducenter udstiller, og NU Internationals koncept er dermed orienteret mod fremtiden. NU International matcher de internationalt orienterede virksomheders og fagmessers behov for nyhedsformidling og markedsføring, og derfor vælger vi at fokusere ressourcerne her fremadrettet, udtaler Helle Mathiesen.