David Andersen bliver kreativt ansvarlig
Rosendahl Design Group er et af Skandinaviens store designhuse og en velkendt leverandør af produkter inden for køkken, borddækning og boligindretning.
For nyligt erhvervede virksomheden det danske tekstilbrand Juna fra belysningsvirksomheden Herstal.
Rosendahl Design Group har i forvejen seks stærke brands i porteføljen – Rosendahl, Holmegaard, Kay Bojesen Denmark, Bjørn Wiinblad Denmark, Arne Jacobsen bord- og vægure samt Global knive.
Overtagelsen reflekterer en generel trend i interiørbranchen, som bliver fortsat mere centraliseret, idet færre og større enheder i stigende grad tegner markedet.
David Andersen innovativ drivkraft
Den tidligere modeskaber David Andersen, som blev hentet til Rosendahl Design Group i 2014, vil i fremtiden være kreativt ansvarlig for Juna og arbejde med brandet i nye og innovative retninger med respekt for traditionen og det skandinaviske design-DNA.
– Ud fra et strategisk perspektiv har jeg ønsket af få et tekstilbrand ind i vores multibrand-designvirksomhed, da jeg mener, at det vil komplettere vores produkt- og brandportefølje at blive en troværdig spiller i en kategori, hvor vi kun er meget lidt til stede i dag. Juna passer godt til os, da brandet ligger midt i markedet og sælger designprodukter i en god kvalitet til en fornuftig pris. Juna giver os med ét slag fodfæste i tekstilbranchen, og vi er overbeviste om, at vi kan udvikle brandet endnu mere, udtaler Henrik Rosendahl, adm. direktør for Rosendahl Design Group.
På sigt forventer Rosendahl Design Group, at der vil være stort potentiale ved at introducere Juna på eksportmarkederne. Man lægger dog ud på det danske marked, hvor de første kollektioner under Rosendahl Design Groups ejerskab vil ramme butikkerne i efteråret 2016.
Foto: Juna sommer 2016