Bjarne Svane, der i forvejen har agenturet i Danmark på Gardeur, har pr. 1. juli 2016 fået dansk agentur på det tyske herretøjsmærke Fynch-Hatton.
Fynch-Hatton er en af de største aktører inden for herremode på det tyske marked.
– Fynch-Hatton blev etableret i 1998 og drives fortsat af den stiftende familie med base i Mönchengladbach. Mærket blev hurtigt kendt for sin unikke kvalitet inden for strikvarer, og siden udvidede man til et totalkoncept. I dag er Fynch-Hatton især kendt for sine farveafstemte match-kollektioner bestående af strik, skjorter, polos, sweat- og T-shirts, bukser, habitjakker, overtøj, sko og andet modetilbehør, udtaler Bjarne Svane, der er begejstret for agenturet.
– Kvaliteten er uovertruffen og prislejet fastholdt på et kommercielt niveau. Det betyder, at såvel butik som forbruger får value-for-money, og det er nok en af årsagerne til, at Fynch-Hatton har formået at ekspandere så hurtigt. I 2015 kunne virksomheden notere en omsætningsfremgang på 25 procent sammenlignet med året før, fortæller Bjarne Svane, der også lægger vægt på, at virksomheden er familieejet og bygger på et økonomisk sundt fundament.
Den nye kollektion til Spring/Summer 2017 viser Bjarne Svane fra sit showroom i Odense og i CIFF Showrooms på stand B2-101, hvor indkøberne også kan se nyhederne fra Gardeur herre og dame.