Tøjeksperten fortsætter vækst

Herretøjskæden Tøjeksperten fortsætter fremgang. Baggrunden er konstant videreudvikling af de fysiske butikker og en omnichannel-strategi, der virker i praksis.

Dansk detailhandel er til tider udfordret, men Tøjeksperten ser ud til at have knækket koden til profitabel drift.
”Vi skaber vækst gennem et konstant fokus på innovation og på en stabil daglig drift. Driften er optimeret ved at tage udgangspunkt i kundernes behov og faktiske adfærd. Vi har på den måde opnået en stram omkostningsstyring, bedre indkøbskontrol og en mere optimal bemanding, som sikrer flere på job ude i butikkerne, når der er mest travlt. Det resulterer i, at forbrugerne får en endnu bedre oplevelse ude hos Tøjeksperterne,” konstaterer Simon Würtz.
Tøjeksperten har rundet 400.000 medlemmer i kædens loyalitets-program ”Klub Tøjeksperten”.

”Vores loyalitetsprogram er blevet en vigtig faktor i alle Tøjekspertens butikker. Salget, der genereres herigennem, er meget betydningsfuldt. Vi har arbejdet hårdt på at etablere et tydeligt omnichannel-spor i butikkerne. Alle butikker har for eksempel fået iPads, og vores website er gearet til at håndtere visning af varer på lokale lagre med mulighed for at benytte sig at konceptet Click&Collect, endeløse hyldemeter og andre lignende features. Det har været en stor succes, og vi fortsætter med at fjerne barrierer mel- lem websitet og den fysiske butik. Vi sætter forbrugerens behov, logik og tænkemåde i fokus for ad den vej at indfri ambitionen om at blive blandt de dygtigste til at arbejde med omnichannel,” forklarer direktør Simon Würtz.

”Vi har nu næsten tilendebragt en omfattende proces med ombygning og opskalering af Tøjekspertens butikker i hovedstadsområdet – på Fisketorvet, i Field’s, på Frederiksberg og i Valby. Senest har kæden i Lyngby Storcenter åb- net en stor butik efter en massiv ombygning,” siger Simon Würtz, der pointerer, at kædens fysiske butikker indbyder mændene til at kigge indenfor. ”Tøjeksperten er indrettet, så kunderne med det samme kan danne sig et over- blik og få inspiration til at se nærmere på varerne,” siger direktøren.
Tøjeksperten kommer i kontakt med nye kunder gennem et massivt mix af fragmenteret marketing. Modekæden benytter markedsføring på stort set alle platforme – tv, events, in-store, print, outdoor, online osv.

Om Tøjeksperten
Tøjeksperten har 115 butikker i Danmark og er en del af PWT Group, som også driver herretøjskæden Wagner. PWT Group står bag brands som Shine Original, Lindbergh, JUNK de LUXE og Bison.Tøjekspertens målgruppe er modevidste mænd i alle aldre.

toejeksperten_image_aw2016

Book your tickets