Markberg nomineret til omnichannel-pris

Markberg er nomineret af Detailforum til en pris i kategorien ”Årets Omnichannel”.

Hvert år uddeler Detailforum i samarbejde med Berlingske erhvervspriser til danske virksomheder, som har gjort sig særligt positivt bemærket i det forgange år inden for detailhandel i Danmark.
 Markberg er sammen med Rema1000 og Bolia nomineret i den nye kategori ”Årets Omnichannel”.

Markberg er nomineret på grund af virksomhedens store indsats på shop-in-shop området. Virksomheden har på omkring halvandet år åbnet 10 shop-in-shops i Skandinavien i samarbejde med Magasin du Nord og Illums Bolighus.
Desuden har Markberg gennem designsamarbejder med flere af Danmarks modebloggere – herunder Christina Dueholm og Marie Jedig – løftet kendskabet til brandet og arbejdet med en kreativ markedsføring.

– Samspillet mellem vores nye shop-in-shops og designsamarbejderne har været fantastisk. Via designsamarbejder har vi trukket forbrugere ud i butikkerne og dermed introduceret flere til Markbergs univers. Samtidig har vi i vores shop-in-shops haft frie tøjler til selv at styre sortimentet på en lang række hylder – og vi har i eksponeringen af vores designsamarbejder kunne sikre, at produkterne kom til salg over hele landet på lanceringsdatoen. Det har været en klar strategi at arbejde med begge områder på samme tid, da der er meget stor synergi – og det har givet pote, siger Rune Klemmensen, direktør og medejer i Markberg.

Markberg og H&M er i år de eneste nominerede virksomheder fra modebranchen.

Rune Klemmensen fastslår, at det er et stort skulderklap at blive nomineret i kategorien ”årets Omnichannel” i selskab med så store virksomheder som Bolia og Rema1000.

– Det viser, at vi selv som en mindre spiller på markedet kan gøre en forskel. Det har selvfølgelig været en stor investering at gå ind i flere strategiske tiltag på samme tid, men når vi kan tre-doble bundlinien i samme periode, er der ingen tvivl om, at det har været det helt rigtige sats, siger Rune Klemmensen.

Markberg har haft en vækst i omsætningen på 71% i det senest afsluttede regnskab.

Detailforums kriterier ved uddeling af pris i ”Årets Omnichannel” lyder således: Gives til en aktør i detailhandelen, som har gjort sig bemærket i form af særlig strategi eller udformning indenfor omnichannel.

Prisoverrækkelsen foregår 23. marts 2017.

Markberg SS17_Jade Back Pack

Book your tickets